Concursuri în România

Domeniul viticol și produsele sale sunt în primul rând rezultatul unei munci cu standarde ridicate. Controlul calității este crucial, atât în îngrijirea podgoriilor cât și în procesul de fabricație, de la culesul strugurilor până la metodele de depozitare a vinului. Întrebarea este: cine anume decide care vinuri sunt cele mai bune și cum? Un profesionist în domeniu va știi ce caracteristici determină calitatea unui vin dar, în același timp, există și varietăți premiate pe care orice sommelier le va recomanda. Haideți să vedem cam care ar fi cele mai importante premii la nivel internațional, istoria acestora precum și cât de bine se descurcă vinurile autohtone în cadrul unor astfel de evenimente.

Cele mai prestigioase concursuri internaționale

Concursurile internaționale de vinuri pot fi împărțite în două categorii. La unele dintre ele vinurile intră într-o competiție asemănătoare olimpiadelor, cu premii și medalii asemănătoare evenimentelor sportive: bronz, argint, aur și dublu-aur. La altele, vinurile sunt analizate individual, primind o notă pe o scară de 100 de puncte în funcție de diferite caracteristici (aromă, buchet etc.). Juriul este format exclusiv din specialiști, mai ales jurnaliști în domeniu iar degustările se fac fără a preciza țara de proveniență și fără ca juriul să vadă sticla sau eticheta, asta pentru a evita subiectivitatea și partizanatul.

Vinul putem spune că ne aparține tuturor. Un concurs internațional început în 2017, Best Wine In The World, a acceptat peste 1,3 milioane de voturi din partea publicului pentru peste 20.000 de vinuri din întreaga lume.

Concursurile cu tradiție precum Internațional Wine&Spirit Competition atrag concurenți din mai mult de 80 de țări, deși exemplul dat se adresează nu doar vinurilor ci și diferitelor tipuri de băuturi spirtoase. Cel mai mare concurs exclusiv viticol este cel organizat de revista Decanter, o publicație britanică de vinuri și lifestyle publicată pe mai multe continente.

Există desigur o listă întreagă de astfel de evenimente, atât în Europa cât și în Statele Unite. Unele concursuri acceptă invitați din întreaga lume, altele se axează pe produse dintr-o anumită țară iar o altă categorie este și mai exclusivistă, comparând doar unele soiuri dintr-o anume regiune.

Premii internaționale pentru vinurile românești

Nu am avea destul spațiu în acest articol pentru a menționa toate premiile câștigate de România la diferite concursuri din Europa și din lume. În fiecare an cramele românești participă la diferite evenimente internaționale din domeniu, atât cu vinuri roșii cât și cu cele albe.

Premiile acestea reprezintă mai mult decât o recunoaștere a calității și a muncii depuse de viticultori. Ele sunt și un mijloc excelent de promovare la nivel global iar eficiența acestuia se simte: puțini dintre noi s-ar aștepta să poată să deguste un vin roșu din Dobrogea în Beijing.

Mulți consideră că evenimentele de acest gen au un rol important în dezvoltarea industriilor viticole la nivel global. Industria viticolă din California a luat avânt odată cu recunoașterea produselor lor în cadrul unei astfel de competiții internaționale unde, spre surprinderea tuturor, au fost declarate câștigătoare în fața vinurilor franțuzești.

Premiile internaționale pentru vinurile autohtone sunt practic egale cu o mai mare expunere pe piața la nivel global deci nu ne rămâne altceva de făcut decât să continuăm să câștigăm.

Concursuri în România

Probabil cel mai important concurs susținut în țara noastră este International Wine Contest Bucharest. Evenimentul de anul trecut a avut participanți din 25 de țări, cele mai multe dintre ele europene. Excepție a făcut Australia, care a cîștigat 22 de medalii pentru 46 de probe înscrise. IWCB este considerat un concurs major în Europa iar scopul este atragerea a cât mai mulți participanți din întreaga lume și promovarea vinurilor, nu doar a celor românești ci și a celor din restul Europei de Est. Pentru un cunoscător în domeniu, astfel de evenimente reprezintă o șansă de familiarizare cu varietăți care nu se bucură de prea multă publicitate la nivel global. O mai bună promovare înseamnă o creștere a vânzărilor și, implicit, dezvoltarea și extinderea industriilor viticole locale. Pentru consumatori asta nu înseamnă altceva decât mai multe opțiuni din care să putem alege. Pasionații vinului sunt, indiferent de preferințele proprii, oameni cosmopoliți. Când vine vorba de vin, savoarea și calitatea vor prima întotdeauna iar o gamă cât mai variată de sortimente este clar o veste bună pentru oricare dintre noi.

Utilizăm cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Prin faptul că sunteți de acord să acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră de cookie-uri.

Privacy Settings saved!
Setările de confidențialitate

Când vizitați un site Web, acesta poate stoca sau prelua informații din browserul dvs., mai ales sub formă de cookie-uri. Controlați-vă serviciile Cookie personale aici.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

Pentru a utiliza acest site web, folosim următoarele cookie-uri tehnice necesare
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Utilizăm WooCommerce ca sistem de vanzare. Pentru procesarea cartului și comenzii vor fi stocate 2 cookie-uri. Aceste module cookie sunt strict necesare și nu pot fi dezactivate.
  • woocommerce_cart_hash
  • woocommerce_items_in_cart

Decline all Services
Accept all Services